Doi tineri din București vor să simplifice piața ticketing-ului din România și să înlocuiască biletele clasice de la evenimentele de tip concerte sau petreceri cu cele electronice. Fără să beneficieze de vreo sumă exorbitantă, cu puțină ghidare de specialitate și cu multă muncă Petru Lungu și Carol Brăileanu au făcut o platformă care ajută organizatorii de evenimente să-și personalizeze sistemele de vânzare de bilete online și să vândă astfel mai simplu și mai ușor.

Live Tickets este un startup înființat în 2016 care oferă o platformă completă pentru organizatorii de evenimente prin care aceștia își pot vinde singuri biletele și își pot promova evenimentele.

“Vrem digitalizarea biletelor.Targetul nostru este publicul tânăr care are smartphone, are card dar nu l-a folosit până acum. Noi vrem să-l încurajăm să-și folosească telefonul pe post de bilet și să nu mai plătească pentru livrarea biletelor acasă. Am gândit macro, pornind de la faptul ca trăim în era tehnologiei și a telefoanelor mobile”, explică cel care a venit cu ideea, Petru Lungu.

În 2015, Petru Lungu lucra pentru o firmă de impresariat pe zona muzicii electronice. În urma unei experiențe neplăcute cu vânzătorii de bilete, Petru a venit cu ideea de a face un sistem de ticketing intern. L-a cooptat pe Carol Brăileanu, de profesie it-ist și împreună au făcut o varianta simplă, minimalistă pentru ceea ce doreau cei de la firmă.

“Am analizat, am pus pe hârtie și ne-am dat seama care ar trebui să fie poziționarea noastra în piață. Ne-am dorit să facem o platformă deschisă care să ofere independență și control organizatorului astfel încât acesta să nu mai depindă de o persoană sau de niște bilete la vânzare ci să poată să-și facă un cont, să-și seteze singur vânzarea biletelor, să împartă invitațiile eletronice, etc”, explică Carol.

Cei doi au renunțat la joburi și au început să lucreze efectiv la platformă. Cu câteva sute de euro și multă muncă, cei doi au reușit ca în februarie 2016 să lanseze prima versiune pentru festivalul Sunwaves.

“Principala problemă a fost lipsa de încredere cu care ne-am confruntat la început. În primă fază organizatorii de evenimente, clienții pe care am reușit să-i convingem au acceptat să vândă online 10% din bilete. După ce au testat platforma au început să opteze din ce în ce mai mult pentru vanzarea online până când au inversat procentul iar acum vând offline doar 10% din bilete”, povestește Petru.

După un an de activitate suma totală investită în platformă este de 5000 de euro, potrivit celor doi fondatori. Din contractele obținute au reușit să-și acopere costurile lunare (tot ceea ce înseamnă hosting, email, servere, ip,etc ).

În prezent platforma este folosită de 40 de organizatori de evenimente începând de la cei care organizează petreceri private până la cei care se ocupă de festivaluri de muzică electronică. Prin intermediul platformei s-au rulat 4 milioane de lei și au vândut  60 000 de bilete.

Potrivit celor doi, în prezent au o bază de 40 000 de utilizatori cu vârste cumprinse între 18-30 de ani și un număr de 70 000 de vizitatori pe lună, număr care este în creștere.

“Avem chiar și evenimente la care numărul de bilete vândute a crescut de opt ori, petreceri la care anul trecut vindeam 100 de bilete iar acum vindem 800”, susține Carol.
Acum au doi colaboratori, unul care lucrează pe partea de publicitate online pentru popularizarea brandului în social media iar celălalt colaborator care se ocupă de partea de vânzări.

“Am crescut organic. Cel mai bine a mers în cazul nostru promovarea prin recomandări și vânzările directe. În 2016 am participat la MVP Academy și a fost o experiență extraodinară din care am învățat foarte mult”, povestește Carol.

Pe viitor vor să se extindă și pe zona de corporate, organizări de conferințe, workshopuri  dar și târguri, expoziții și standup comedy. Carol explică că vor să se dezvolte în sistem de franciză și în alte țări prin colaborări cu firme locale astfel încât, să devină provideri de software și să se ocupe doar de activitatea de ticketing.

“Suntem în discuții cu o firmă din Belgia dar trebuie să mai facem câteva îmbunătățiri astfel încât platforma să devină scalabilă. Pentru 2017 avem în plan să introducem cloud computing ( nota red. accesarea la cerere, de resurse hardware și software, prin internet) astfel încât să putem vinde orice număr de bilete în orice moment. De asemenea vrem să lansăm o aplicatie de mobil pentru sistemul de ticketing care să devină o interfata de comunicare între organizatorii de evenimente și clientul final”, explică Carol.

Sursa: StartupCafe.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *